dinsdag 4 augustus 2009

Augustus............oogstmaand


De eerste kaarten van de maand.
Augustus is er.... en met werk aan de winkel. De bramen zijn rijp en er moet confituur gemaakt worden of jam zoals ze in Nederland zeggen. De tomaten worden al een beetje rood, de boontjes vragen om geplukt te worden en de aardappelen....ja dat zijn dit jaar kanjers. Had 7 piepkleine aardappeltjes van vorig jaar in de grond gestopt, maar het resultaat is fantastisch : 3 grote emmers vol en de grootte van die pattatten.... 1 is te veel voor ons twee! Dus de geiten varen er wel bij.... Tussen al dat getuinier en gekokkerel was er nog tijd om enkele kaartjes in elkaar te knutselen.
Het waren geen kerstkaarten, maar daar ben ik dringend aan toe. Oh ja, mag het niet vergeten: maar moet nog 2 trouwkaarten maken, een jubelium voor 25 jaar huwelijk en nog enkele verjaardagskaarten en de opdrachten op de 3 groepen waar ik actief wil in zijn: kaarten-maken, appel2 en irisvouwen. En dat allemaal in augustus! Dus ..... zal ik maar overgaan tot showen

Leuke borduur-embos kaart. Heb 2 mallen van een vriendin geleend en zelf wat uitgeprobeerd. Het embossen gaat met de machine double-do, maar prikken moet wel met de hand en .......dat is een werkje waar ik een hekel aan heb. Dat is ook de reden waarom ik een double-do kocht. Die hebben leuke prikmallen en dan gaat het ......snel!
In een roze bui: een beetje russisch. Wel enorm eenzijdig om te borduren, maar het resultaat is toch wel goed. Misschien kunnen er nog strasjes in de bloempjes.

In cowboy-achtige stijl maakt deze juffer een fotootje, De zijkant is speciaal een beetje breder gemaakt, daar wil ik later nog een tekstje op.


Had van een kennis een leuke mal mogen lenen en die heb ik dan door mijn double-do gedraaid en de rest zelf geprikt. Vond ook nog een leuke hoekpons, wat pareltjes en deze dame schittert in al haar glorie.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten