maandag 28 september 2009

De theezakjes-historie : deel 3

Van middag was ik bij mijn groepje " de kletsers". Het is een groepje vrouwen en we komen elke week een namiddagje samen en maken ons handwerk af. De ene maakt kaarten, de andere haakt, iemand anders borduurt, allé het is een groepje om je diep-in-de-kast-gestopte-onafgewerkte dingen af te maken, maar ook nieuwe. We spelen om de beurt gastvrouw en zorgen dan voor koffie met een koekje. Iemand van de groep was van die nieuwe kaarten aan het maken, meestal sterren. Ik dacht bij mezelf dat kan toch ook met theezakje, je moet dan die plaatjes zelf snijden, maar met een stevig kartonnen malletje moet dat toch lukken. Ik kreeg van de dame een modeltje en een kopietje mee. Natuurlijk moest ik, als ik thuis kwam dadelijk aan de slag. Omdat ik heel heel veeeeeeeeeeeeeel theezakjes van pickwick met die paarden heb, wou ik daarmee experimenteren. Het resultaat is bevredigend! Tenminste dat vind ik. Weer een vorm van recuperen. Het duurt alleen een beetje langer om de figuurtjes uit te snijden en je moet opletten dat je ze allemaal op dezelfde manier uitsnijdt, maar voor de rest gaat het wel.Van Belgische zuinigheid gesproken. Is in ieder geval goedkoper dan de voorgedrukte knipvellen. Ik ga nog enkele andere soorten theezakjes gebruiken, zien welk resultaat dat geeft. Ik heb trouwens voor de swap van km-lijst 3 kaarten nodig.

Nog een kerstbal! Mijn kerstboom gaat nog vol geraken!
De pickwick-theezakjes zijn in het verleden duchtig gespaard!

En dit zijn de resultaten van de werkstukjes uit de theezakjes-historie deel 1. Een kransjes van fruitige theezakjes heeft ook zijn charmes voor de kerst!


Ja, nog een kerstkaart met goudkleurige theezakjes.
Dit kaartje vind ik een beetje te zonnig voor een kerstkaart, lijkt me beter voor een paaskaart, een lentekaart of een andere gelegenheid.




1 opmerking:

  1. Wat leuk om de theezakjes eens weer te zien, ik heb er toen aardig wat kaartjes mee gemaakt! Die sterren vind ik nog steeds erg mooi, maar de rest mag er zeker ook zijn!

    BeantwoordenVerwijderen